Når du betaler med MobilePay på BR.dk, bruger MobilePay oplysninger fra dit betalingskort og din bankkonto. Det gør det muligt for os at trække pengene fra din konto og refundere dem igen, hvis det bliver nødvendigt.
Aktiviteter i MobilePay
Når du har godkendt en betaling på BR.dk via MobilePay, vil den vises under fanen "Aktiviteter" i din MobilePay-app. Det betyder dog ikke, at pengene allerede er trukket fra din konto. Det viser blot, at du har givet os tilladelse til at trække det beløb, du har godkendt.
Vi kan aldrig trække mere end det beløb, du har godkendt.
Vi kan dog godt trække mindre, hvis der sker en prisjustering (fx ved ændringer i din ordre).
Reservation
Når du har betalt med MobilePay på BR.dk, kan du (afhængigt af hvilken korttype du har brugt) se en reservation i din netbank. Det betyder, at beløbet er "låst" for at sikre, at pengene kan trækkes, når ordren behandles.
Reservationen ophæves automatisk, hvis ordren ikke gennemføres inden for en vis periode (typisk 60 dage).
Hvis din ordre har lang leveringstid, kan det ske, at reservationen ophæves, inden vi trækker pengene fra din konto. Skulle der i den forbindelse opstå problemer med betalingen, kontakter vi dig via e-mail.
Hvad sker der, hvis min ordre bliver annulleret?
Hvis din ordre bliver annulleret, vil beløbet stadig stå under "Aktiviteter" i din MobilePay-app. Men BR.dk har i sådan et tilfælde ikke trukket nogen penge fra din konto.
Selvom en ordre annulleres, kan reservationen stadig være synlig i din netbank. Det skyldes, at det kan tage lidt tid, før reservationen ophæves.
Du kan læse mere her: Der er en reservation på min konto, selvom ordren er annulleret.
Kontakt kundeservice
Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte os ved at klikke på de røde knapper under denne artikel. Vi anbefaler, at du chatter med os, da du på denne måde hurtigst kommer i kontakt med os.